Nowinki z kraju i ze świata
Półwysep Helski: Co wykazała kontrola NIK ws. degradacji środowiska?
Najwyższa Izba Kontroli sprawdzała, jak poszczególne urzędy walczą z degradacją przyrody Półwyspu Helskiego, ochroną brzegów morskich oraz tępieniem (nadzwyczaj w tym rejonie licznych) samowoli budowlanych.
Coraz więcej martwych stref w Bałtyku
Ekonomiczne konsekwencje dyrektywy siarkowej na morzach. Druga strona medalu
Unijna dyrektywa nakłada na armatorów obowiązek redukcji zawartości siarki od 2015 r. z obecnego 1 proc. do 0,1 proc. w paliwach wykorzystywanych przez statki pływające na wodach Morza Bałtyckiego, Morza Północnego i Kanału La Manche. Żywo dyskutowano o tym podczas tegorocznego Transport Week, mając na uwadze ekologię. A skutki ekonomiczne?
Mniej siarki w Bałtyku – to już pewne.
"Nowe, mniejsze niż obecnie limity zawartości siarki w paliwie wprowadza od 1. stycznia 2015 roku na terenie Unii Europejskiej dyrektywa Unii Europejskiej. Jest ona wynikiem postanowień Międzynarodowej Organizacji Morskiej. Według Dyrektywy nieprzekraczalny limit siarki w paliwie wynosić ma od daty rozpoczęcia jej obowiązywania 0,1%. Limit ten już teraz obowiązuje we wszystkich europejskich portach."
Areva buduje morską farmę wiatrową w Niemczech
Koncern Areva zainstalował 20 z 40 turbin wiatrowych w parku wiatrowym Trianel w Borkum, położonym w okolicy niemieckiego wybrzeża Morza Północnego.
Dyrektywa siarkowa zagrozi małym armatorom i bałtyckiej żegludze promowej
Komentarz: Armatorzy (i klienci ?) płaczą, ale te łzy to cena liwidacji zanieczyszczeń u źródła. To najefektywniejszy sposób ochrony środowiska, tu reducja siarki i kwasu siarkowego i pochodnych jako efektu spalania "brudnego" paliwa w silnikach statków.
R. Gawlik
http://www.gospodarkamorska.pl/wydarzenia/dyrektywa-siarkowa-zagrozi-malym-armatorom-i-baltyckiej-zegludze-promowej-koszty-zakupu-paliwa-moga-wzrosnac-nawet-o-70-proc.html
Więcej artykułów…
Strona 5 z 44